۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

مناظره

http://www.greenapple.ir/wp-content/uploads/2009/05/300812_880230_l600_2-300x284.jpg

بنظرم روش مناظره جناب دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهور با دیگر کاندیداها بسیار منحصر بفرد و جالب است. بنظرم ایشان را در این کار یک گروه قوی کارشناسی همراهی می کنند.

ایشان مدتها قبل از انجام مناظره درباره کاندید روبرو تحقیقات کاملی انجام داده و بسیار هوشمندانه از اهرم های فشار خود در ان رابطه استفاده می کند. بعنوان مثال ایشان از قبل درباره شخصیت و پارامترهای رفتاری جناب مهندس موسوی این را می دانستند که او اهل جدل و درگیری لفظی نیست و با ادبیات لمپنی کاملا" بیگانه است و یا درباره جناب کروبی این را می دانست که ایشان اهل درگیری لفظی هستند و می توانند جواب صحبتهای لمپن ماب ایشان را براحتی بدهند اما اشراف کاملی بر نظرات کارشناسان مشاور خود ندارند.

از این رو ایشان در مناظره با اقای مهندس موسوی کار را با جدال لفظی بر علیه ایشان و کسانی را که پشتیبان او می دانستند شروع کردند. ایشان به درستی می دانستند که مهندس موسوی بسیار خود دار خواهند بود و جواب تعداد زیادی از سوالات ایشان را بدلیل شخصیت خوددار خود نخواهند داد. جناب احمدی نژاد این نقطه ضعف مهندس موسوی را می دانست و بسیار هوشمندانه از ان استفاده کردند. جناب مهندس موسوی با سیل تهمتهایی روبرو شده بود عملا" در موضع دفاعی رفتند و جناب دکتر احمدی نژاد موفق شدند که خود را بعنوان اپوزوسیون معرفی کنند.

حجم این تهمتها بحدی بود که حتی مهندس نتوانست از ایشان سوال کند که برای رسیدگی به این جرائم چه کسی صالح تر خود ریاست جمهور بوده اند؟ چرا جناب ریاست جمهور با این تخلفات برخورد نکرده و ان را بعنوان حربه ای در مناظره انتخاباتی قرار داده است.

جناب ریاست جمهور در مناظره با جناب کروبی اساسا" میدان مناظره را عوض کردند و با ارائه امارهای مجعول و غیر صحیح ایشان را به موضع دفاعی کشاندند. جناب کروبی هم بدلیل عدم اشراف کامل به امارها نتوانستند جواب کاملی به ادعاهای جناب رئیس جمهور بدهند.

حال باید منتظر مناظره ایشان با اقای دکتر رضایی بود. بنظرم ایشان برای ان مناظره هم دو راه در پیش رو دارند.

1- از انجا که ایشان جناب رضایی را حریفی سرسخت نمی دانند کل مناظره را به نشان دادن دستاوردهای دولت خود معطوف کنند که البته این امکان را ضعیف می دانم

2- مناظره را به میدانی برای کوچک شمردن حریف تبدیل کند و این اشکال را عنوان کند که جناب دکتر رضایی سابقه اجرایی در سطح مملکتی را ندارد و اینکه تنها با تجربیات نظامی نمی شود کشور را اداره کرد. مطلب دیگری که ایشان در صورت مجاز بودن به ان اشاره و تاکید خواهند کرد مسئله جنگ و ادامه ان خواهد بود. مسئله پسر جناب دکتر رضایی دیگر نقطه ضعف ایشان است.

به هر شکل بدلیل انکه این مناظره ها قسمت دوم ندارد که در ان راستی و یا دروغ بودن ادعاهای ایشان مورد کنکاش قرار بگیرد در نظر عوام جناب رئیس جمهور برنده مناظره هستند.

در این روش مناظره رئیس جمهور ایشان در نزد عوام و انانی که مباحث سیاسی را به شکلی جدی دنبال نمی کنند را تبدیل به یک برنده در مناظره می کند. اما این روش مناظره تا چه اندازه قانونی و مطابق اخلاق است جای بحث بسیار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر